שאלו את המומחים: השאלות הנפוצות ביותר הנוגעות לביטוח רכב

למרות שרובינו כבר יודעים הכל בנושא וכי היום כבר למצוא הכל במרשתת – החלטנו לרכז עבורכם את חמש השאלות הנפוצות ביותר הנוגעות לביטוח רכב ולענות עליהן כהלכה. הרי הן לפניכם

למרות שרובינו כבר יודעים הכל בנושא וכי היום כבר למצוא הכל במרשתת – החלטנו לרכז עבורכם את חמש השאלות הנפוצות ביותר הנוגעות לביטוח רכב ולענות עליהן כהלכה. הרי הן לפניכם

זאב נחמנזון

אם יש בבעלותכם רכב, כנראה שיש ברשותכם גם ביטוח עבורו אלא שברכב אתם משתמשים רוב הזמן ובביטוח לעומת זאת, תשתמשו רק במקרים מסוימים שנקווה שלא יגיעו. בכל מקרה, מעבר למידע הכללי והבסיסי שיש לרובנו, עדיין יש לא מעט שאלות וסוגיות שאיננו מכירים לעומק – והגיע הזמן לעשות זאת. אז בהנחה שכל אחד מאיתנו יודע מה זה ביטוח מקיף ומה מבדיל בינו לבין זה של צד ג' למשל – ביצענו סריקה מהירה ברשת, וממנה, עולות השאלות הנשאלות ביותר בתחום.

מהי השתתפות עצמית?

במידה ונאשמתם בתאונה, ובתנאי שברשותכם ביטוח רכב וכזה של צד שלישי, יכוסו עלויות הנזקים לרכב ולסביבה שנפגעו. זאת ועוד, אם יש לכם בנוסף ביטוח מקיף, תכסה הפוליסה גם את הנזקים שנגרמו לרכב שלכם. עם זאת, במקרה של הפעלת ביטוח (ללא קשר לסוג הפוליסה) – החברה המבטחת אתכם תגבה מכם סכום ראשוני שנקבע מראש בחוזה שרכשתם כלומר, סכום השתתפות עצמית, אשר עלותה מסתכמת לרוב בכמה מאות עד כ-1,500 שקלים. כיום, בהמשך לתחרות הקיימת בין חברות הביטוח, ישנן מספר חברות המציעות פוליסה הכוללת ביטול של השתתפות עצמית, אך הדבר מותנה בעבר הביטוחי שלכם ואף עשוי לייקר אותה מעט.

האם פוליסת הביטוח המקיף שלי מכסה כל רכיב ואביזר ברכב?

הכל תלוי כמובן בפוליסה עצמה. לכל רכב וחברת ביטוח הצעה ותנאים שונים ומכאן גם כיסוי שונה. ככלל, ישנם הכיסויים הסטנדרטיים הכוללים: שירותי גרירה, שמשות, מראות, מערכות מולטימדיה וכדומה, אך קיימים עוד סעיפים רבים שניתן להוסיף בתשלום דוגמת החלפת תקר, קבלת רכב חליפי במקרה של תאונה וגם כיסוי אביזרי יוקרה ורכיבים ייעודיים. מקרים שבהם מדובר בבלאי טבעי (כמו שחיקת צמיגים או ממיר קטליטי שנשרף) – הפוליסה אינה מכסה, והעלות היא על בעל הרכב.

מהו מוסך הסדר?

לכל חברות הביטוח יש מוסכים קבועים ומוכרים עימם הם משתפים פעולה. מוסכי ההסדר הם מוסכים מורשים ובמקרה שבו הביטוח מופעל ונדרש לכסות או לדאוג לתיקון הרכב שלכם – חברת הביטוח תפנה אתכם לאחד ממוסכי ההסדר שלה בתיאום עמכם. במקרים בהם נדרשת גרירה של הרכב, הגרר יוביל אותו למוסך ההסדר שתתאמו עם נציג חברת הביטוח. בנוסף, תוכלו לבחור לטפל ברכבכם בכל מוסך שתמצאו לנכון, גם אם אינו מוסך הסדר אך במקרים כאלו, חברת הביטוח תפצה אתכם בסכום נמוך יותר או לחלופין תדרוש מכם סכום השתתפות עצמית גבוה יותר.

האם למצב הרכב יש השפעה על מחיר הביטוח?

חד משמעית כן. מחיר המחירון של הרכב מהווה פרמטר משמעותי במיוחד בעלות הביטוח שלו. לאחר שנה – שווי הרכב יורד באופן טבעי, לעיתים אף בעשרות אחוזים. כפועל יוצא, גם עלות הכיסוי שלו יורדת בהתאם. ככל שאתם משתמשים ברכב הוא מתבלה ומאבד מערכו, מה שאמור להפחית את עלות הפוליסה. מנגד, ככל שאתם נוסעים יותר ברכב – הסבירות הסטטיסטית שתהיו מעורבים בתאונה גבוהה יותר (מכאן השאלה שכמעט תמיד עולה בשיחה על הצעת מחיר עם נציג – כמה קילומטרים לדעתכם תיסעו בו בשנה?). במקרה כזה, שימוש מוגבר ברכב מעלה את מחיר הביטוח.

האם למצב הנהג יש השפעה על מחיר הביטוח?

גם כאן, התשובה היא חד משמעית כן. מאפייני הנהג משפיעים אף הם על תמחור פוליסת הביטוח שלכם. בסופו של דבר, מדובר בניהול סיכונים והסבירות שנהג צעיר או כזה שאינו מנוסה דיו יגרמו נזק לרכב, או חלילה יהיו מעורבים בתאונה – גבוהה משמעותית.

זאת ועוד, העבר הביטוחי שלכם הוא תנאי סף מחייב שכל חברת ביטוח תדרוש לפני שתקבלו ממנה הצעת מחיר. במידה והפעלתם את פוליסת הביטוח שלכם בעבר, מחירה יעלה בהתאם. למעלה מכך, במקרה של שתי הפעלות ואף שלוש – חלק נכבד מחברות הביטוח תסרבנה לבטח אתכם כלל. השורה התחתונה היא כלכלית – גם עבורכם וגם עבור חברת הביטוח. בדקו אותה, ערכו השוואות מחירים, אל תתביישו לשאול שאלות וחשוב מכל – סעו בזהירות.

תשאירו תגובה

קצת עלינו

דיזלנט הוא מגזין סקירת רכבים לחובבי רכב (גם בנזין !) ומלא בסקירות מועילות על הרכבים החמים שמגיעים לישראל. הישארו מעודכנים.

רכבים אחרונים

מחפשים לקנות רכב במחיר המשתלם בישראל? יש לנו הצעה בשבילכם !

הפרטים שלכם ישמשו על מנת להציע לכם עסקת רכב בלבד.